Prawa komputerowe cz.3
- Na polecenie "Napisz Tak
lub Nie" użytkownik wpisuje "Tak lub Nie".
- Na polecenie "Wciśnij ENTER" użytkownik wpisuje
"ENTER".
- Na polecenie "Naciśnij dowolny klawisz" użytkownik
naciska klawisz SHIFT albo ESCAPE.
- Jeżeli napiszesz procedurę, która zapobiega pojawianiu się błędnych
wartości, to zawsze znajdzie się użytkownik, który ją
pominie.
- Jeżeli istnieją 4 różne możliwości doprowadzenia programu
do krachu i wszystkie 4 zablokujesz, wtedy użytkownik znajdzie piątą
metodę.
- Nie ma programów całkowicie idioto odpornych.
- Program oddany użytkownikowi w piątek wraca do autora w
poniedziałek.
- Na pierwsze 90% programu potrzeba 10% przeznaczonego na jego
realizację czasu.
- Pozostałe 10% programu wymaga 90% przeznaczonego na jego
realizację czasu.
- Rozpoczynasz zawsze od pozostałych 10%.
- 10%, od których rozpoczynasz pracę stanowią te procedury,
które w ostatecznym rozrachunku zostaną usunięte na życzenie
klienta.
- Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki.
- W zespole programistów każdy ma genialny plan rozwiązania
problemu. Wszystkie plany się wzajemnie wykluczają i żaden nie
prowadzi do poprawnego rozwiązania.
- Liczba osób w zespole programistycznym ma tendencje wzrastające
niezależnie od ilości pracy.
- W każdym programie błędy wykazują skłonność do występowania
w tym miejscu, które sprawdzasz jako ostatnie.
- Każdy program, który się dobrze zaczyna, kończy się źle.
- Program, który zaczyna się śle, kończy się przerażająco.
- To co wygląda łatwo jest trudne.
- To co wygląda trudno jest niemożliwe.
- To co wygląda na niemożliwe potrafi rozwiązać nawet twoja teściowa
i to bez pomocy komputera.
- Każdy programista przybywający z innego miasta jest fachowcem.
- Idealny fachowiec wie absolutnie wszystko o niczym.
- Nie wierz w cuda - zdaj się na nie.
- Każda formuła i każda stała muszą być traktowane jako
zmienne.
- Prawdopodobieństwo wydarzenia jest odwrotnie proporcjonalne do
życzenia.